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GenX

Generación de capacidades en
diseño para BancoAgrícola

Reto

Banco Agrícola planteó la necesidad de incorporar conocimiento sobre aquellas disciplinas que, en conjunto, proveen una experiencia de cliente integral: Customer experience, User experience, User interface design, behavioural design, visual thinking, design research, etc. Así como implementar en sus equipos, intervenciones de liderazgo para la innovación.

 

Aplicando este conocimiento en retos reales de la organización, implementando el diseño en activos digitales de Banco Agrícola, en este caso su app bancaria.

Challenge

Banco Agrícola needed us to incorporate knowledge about disciplines that, together, provide comprehensive and an holistic perspective of customer experience, such us Customer experience design, user experience design, user interface design, behavioural design, visual thinking, design research, among others.

 

They needed as well to implement some innovation leadership interventions for their teams.

By applying this knowledge in real challenges of the organization, they started a transformation process, implementing design in digital assets of Banco Agrícola, in this case, its banking App. Empathy led this project with a multidisciplinary team of consultants.

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Resultados

Empathy ejecutó un proyecto de Generación de capacidades en pensamiento de diseño, propiciando el cambio y transformación positiva en Banco Agrícola y en sus equipos, mediante espacios de transferencia de conocimiento de manera teórico-práctica aplicando el “learning by doing” en retos reales, generando conocimiento a través de la co-creación y el trabajo colaborativo.

Customer journey map, flujos UX, prototipo con definiciones para evolución de activo digital transaccional para los clientes de Banco agrícola.

Results

Empathy implemented the project with the goal of generating capacities for their teams in design thinking and Agile methodologies, encouraging change and positive transformation in Banco Agrícola, through knowledge spaces in a theoretical-practical way by applying “learning by doing” in real challenges, generating and promoting knowledge through co-creation and collaborative work.

Customer journey map, UX flows, UX Design and UI design, prototypes with definitions for the evolution of the transactional digital asset for Banco Agricola clients.

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Metodología

Espacios teórico-prácticos, mentorías y talleres para la entrega e implementación de conocimiento relacionado con investigación, diseño de experiencia de usuario, prototipado, diseño de interacción y validación, sincronizando Design Thinking y Agile.

Debido a la situación con el COVID19, se adaptaron todos estos espacios para trabajarlos de manera remota, sin sacrificar la calidad y eficiencia de los equipos de trabajo.

Methodology

Theoretical-practical spaces, mentoring and workshops in order to deliver and implement knowledge related to research, user experience design, prototyping, interaction design and validation, synchronizing Design Thinking and Agile in a transversal way.

Due to the situation with COVID19, all of these spaces were adapted to remote working dynamics, without sacrificing the quality and efficiency of work teams.

Roles y equipo
 

Diseño de Experiencia de cliente, Diseño de servicios, Investigación para el diseno, diseño de experiencia de usuario, Diseño de interfaz.

Roles and team

CX design, Service design, Design research, UX design, UI design.

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¿Hablamos?

Empathy - Strategic Design Studio

Medellín - Colombia    

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